Новини

Львів увійшов в ТОП 100 туристичних міст Європи

Львів — перше місто в Україні, яке увійшло в ТОП 100 туристичних міст Європи. Львів у цьому рейтингу посів 64 місце серед 126 європейських міст. Про це прес-службі Львівської міськради повідомили в ЛКП «Центр розвитку туризму»,

Темп приросту туристів, що подорожують європейськими містами у 2017 році склав 7,4%, що майже вдвічі більше, ніж у 2016 році (4,8%). Такий розвиток зумовлений зростанням чисельності подорожей з основних туристичних ринків Європи, включаючи Китай (+16,5%), США (+15,5%), Японію (+7,4%), Німеччину (+5,5%), Велику Британію (+3,3%), Францію (+3,0%), Іспанію (+2,1%) і лише в Італії спостерігався спад на 1,8%, що не завадило їй залишатися й надалі в десятці основних ресурсних ринків.

Найпопулярнішим містом у 2017 році знову став Лондон, з темпом приросту кількості ночівель туристів у 4,7% у порівнянні з 2016 роком. У першу п’ятірку також увійшли Париж (+9,3%), Берлін (+0,2%), Рим (+2,4%) та Мадрид (+6,4%).

Львів у цьому рейтингу посів 64 місце серед 126 європейських міст. Попереду нас — Антверпен, Вільнюс, Брюгге, Гданськ, Мальме, Загреб, а наздоганяють — Інсбрук, Більбао, Любляна, Базель, Грац, Люцерн, Познань та ін.

За темпами приросту кількості ночівель іноземних туристів Львів очолив рейтингову таблицю з відносним значенням 73,9%.

Варто звернути увагу й на показник щільності туристів на одного мешканця міста. Аналізуючи дані, подані 70 містами, Львів стабільно входить у п’ятірку найменш перевантажених місць туристами, а показник становить 2,3 при середньоєвропейському значенні 8,3. Для порівняння, найбільше туристів на одного місцевого жителя припадає в Опатії (116,7), Венеції (29,6), Пальма-де-Майорка (21,8), Лісабон (21,1) тощо.

Тому з впевненістю можемо сказати, що місто туристами не є перевантаженим та має ще великий потенціал для зростання їх кількості при правильному розподілі туристичних потоків, що відповідає реалізації Концепції розподілу туристичного навантаження у Львові”, — повідомляють в ЛКП «Центр розвитку туризму».

«Ми проводимо дослідження туристичних потоків уже декілька років та у 2017 році заповнили всі необхідні дані для європейської системи TourMIS, щоб отримати „Порівняльний звіт“ від організації з маркетингу міста ECM та мати можливість порівнювати себе з загальноєвропейськими тенденціями розвитку галузі. Як бачимо із аналізу, Львів — це дестинація, яка відносно недавно з’явилася на європейському туристичному ринку, але при цьому має дуже гарні темпи росту та заявляє про свій потенціал на світовій арені. Необхідно забезпечити зручне транспортне сполучення, відкривати нові авіарейси, розширювати туристичну пропозицію та туристичні межі міста, а також забезпечити активну промокампанію на цільових ринках для коригування туристичних потоків», — каже Мар’яна Олеськів, директор ЛКП «Центр розвитку туризму міста Львова».

Одним з пріоритетних ринків Львова є Німеччина. Щороку спостерігаємо незначний, але стабільний приріст туристів, зокрема, у 2017 році на 2,3%, що становило 0,2% частки загального ринку німецьких туристів в Європі. Проте, у інших містах ми спостерігаємо дещо більшу активність німецького туриста та приріст в середньому 9,7%, що є індикатором для необхідності більш активних промоційних дій з просування Львова на цьому ринку.

Американські туристи, що проживали у готелях у 2017 році, зросли на 47,3%, що є значно вище середньоєвропейського показника 15,0% (наприклад, Львів уже другий рік поспіль представлений на міжнародній туристичній виставці New York Times Travel Show, приймав ряд турів блогерів та туристичних операторів з цього регіону).

Несподівано високий приріст туристів спостерігався з Франції та Італії — на 50%, по цих ринках Львів має 0,06% частки ринку. Нагадаємо, у 2017 році італійська авіакомпанія Ernest Airlines зайшла до Міжнародного аеропорту «Львів» ім. Данила Галицького та відкрила три нові рейси в Італію, а у 2018 році ще два — в Рим та Мілан.

Середньостатистичний приріст китайських туристів у Львові — 32,2%, що у відносному показнику є на рівні з Лондоном, Віднем, Гельсінкі тощо. Проте, у кількісному вимірі ринкова частка у Львові складає 0,06%, а у тому ж Лондоні — 12,19%.

Протягом 2013−2017 років номерний фонд міста зростав в середньому на 11,8%, що свідчить про розвиток дестинації, та ще не сформовану готельну пропозицію. Аналогічна ситуація прослідковується у Загребі, Вероні, Бергені, Спліті, Рейк’явіку. Середній показник у містах Європи — 2,5%.

Найвищий відсоток завантаженості номерного фонду спостерігався у місті Берген (85,9%), Рейк’явіку (82,2%) та Сінтра (80,2%). Середня ж завантаженість у європейських містах становила 52,5%, що на 10% нижче, ніж у Львові (62,5%).

Львів очолив рейтинг середньорічного темпу росту кількості ночівель туристів протягом 2013−2017 років. У абсолютних значеннях попереду нас — Гданськ, Берген, Фуншал, Севілья. Повільнішими темпами зростає кількість ночівель туристів у Осло, Ліон, Загреб тощо.

Як розповіла Галина Гриник, заступник начальника управління туризму Львівської міської ради, вступ Львова у 2011 році до «European Cities Marketing» був вдалим стартом з просування на іноземні ринки та започаткування спільних проектів в рамках ECM.

«Львів є активним членом ECМ заходів: щорічних тематичних конференцій, зустрічей, онлайн-спілкування працівників ЦТІ Європи з метою обміну досвідом; експерти „European Cities Marketing“ були учасниками львівських туристичних форумів. Гордимося рішенням ЕСМ приймати 5-ту зустріч Туристично-інформаційних центрів європейських міст, ECM TIC Expert Meeting, організовану ЛКП „Центр розвитку туризму м. Львова“ спільно з ECM, 24−26 жовтня у Львові. Ще одним важливим фактором є доступ до інформаційних та статистичних даних ЕСМ для визначення місця Львова у рейтингу європейських туристичних міст», — каже Галина Гриник.

Новини